Black Friday: Τι πρέπει να προσέξετε στις αγορές σας online!

Όλο και πιο δημοφιλείς γίνονται μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών οι online αγορές και η προοπτική της Black Friday, κάθε παρά τους αφήνει αδιάφορους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, η Black Friday και η Cyber Monday γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλείς ανάμεσα στους Έλληνες καταναλωτές την εν λόγω ημέρα οι ηλεκτρονικές αγορές αυξήθηκαν στη χώρα μας κατά 50%, σε σύγκριση με τα αντίστοιχα νούμερα το 2016.

Είναι επίσης αξιοσημείωτο ότι η πιο σημαντική κατηγορία για τις αγορές της «Μαύρης Παρασκευής» το 2017 ήταν η ένδυση με τις αγορές να είναι σχεδόν 4 φορές μεγαλύτερες σε σχέση με τον ετήσιο μέσο όρο. Παραδοσιακά, οι ημέρες ελκυστικών προσφορών συνδέονται με το διασυνοριακό εμπόριο, αλλά και οι εγχώριοι παίκτες φαίνεται να παρουσιάζουν καλά αποτελέσματα: όσο διαρκεί η Black Friday, πάνω από το 32% των δαπανών στην Ελλάδα μέσω PayPal καταλήγει σε τοπικούς εμπόρους.

•    Τα Χριστούγεννα είναι η πλέον αγαπημένη περίοδος ηλεκτρονικών διασυνοριακών αγορών σε πιο συστηματική βάση για το 40% των Ελλήνων online shoppers
•    Οι Έλληνες διασυνοριακοί καταναλωτές αγοράζουν είδη ένδυσης και αξεσουάρ μόδας συχνότερα (69%), από την άλλη όμως ξοδεύουν περισσότερα χρήματα σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο)

Καθώς οδεύουμε προς τη φετινή Black Friday, αξίζει να εξετάσουμε την εικόνα που συνθέτουν οι αγορές των Ελλήνων από το εξωτερικό: οι Έλληνες e-shoppers αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ μόδας (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (64%), παιχνίδια και είδη χόμπι (51%), καθώς και κοσμήματα / ρολόγια (46%). Εντούτοις, εάν λάβουμε υπόψη μας την απόλυτη αξία των αγορών, ξοδεύουμε μεγαλύτερα χρηματικά ποσά σε ταξίδια και μετακινήσεις (588 ευρώ κατά μέσο όρο), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (277 ευρώ) και ανταλλακτικά αυτοκινήτων (275 ευρώ). Οι 5 πιο δημοφιλείς προορισμοί διασυνοριακών αγορών προς τους οποίους στρέφονται οι Έλληνες είναι η Κίνα, το Ηνωμένο Βασίλειο, οι ΗΠΑ, η Γερμανία και η Ιταλία.

Πάνω από τους μισούς Έλληνες online shoppers (53%) προβλέπουν ότι το ποσό που δαπανούν γενικά σε ηλεκτρονικές αγορές θα εξακολουθεί να αυξάνεται. Το 76% εξ αυτών παραδέχεται, μάλιστα, ότι αρέσκεται στην ευκολία του διαδικτυακού shopping, το 33% εικάζει ότι τα μεταφορικά κόστη θα γίνουν φθηνότερα, ενώ το 28% σκοπεύει να ανεβάσει το προσωπικό budget των online αγορών, λόγω τυχόν αλλαγής του διαθέσιμου εισοδήματος.

Στην περίπτωση του εγχώριου shopping, σχεδόν οι μισοί Έλληνες διαδικτυακοί καταναλωτές (46%) εκφράζουν ανησυχίες σχετικά με τα έξοδα αποστολής και το 39% δηλώνει ότι τα συνολικά κόστη καθιστούν μη ελκυστικές τις αγορές.

Τι να προσέξετε στις Online αγορές σας

Σύμφωνα με τις οδηγίες που έχει δώσει η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή , οι καταναλωτές πρέπει:

  1. Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα που επιλέγουν, παρέχει τα πλήρη στοιχεία της ταυτότητάς του, όπως υποχρεούται (υπεύθυνο διαχειριστή, εμπορική επωνυμία, ΑΦΜ, αριθμό ΓΕΜΗ), καθώς επίσης και τη διεύθυνσή του και τα στοιχεία επικοινωνίας του (τηλέφωνο, fax, email) και να ελέγχουν αν τα στοιχεία αυτά είναι αληθή. Για διασταύρωση των ανωτέρω στοιχείων, για επιχειρήσεις που έχουν έδρα ή υποκατάστημα στην Ελλάδα, μπορούν να επισκέπτονται και τον διαδικτυακό τόπο του ΓΕΜΗ: https://www.businessregistrygr/publicity/index
  2. Να ελέγχουν αν υφίστανται και διατυπώνονται με σαφήνεια οι «όροι και προϋποθέσεις» για την διενέργεια της συναλλαγής
  3. Να ελέγχουν αν γίνεται αναφορά στα νόμιμα δικαιώματά τους, όπως το δικαίωμα υπαναχώρησης που ισχύει για τις συμβάσεις από απόσταση, καθώς και η παροχή εγγύησης για αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών
  4. Να επιβεβαιώνουν ότι η τελική τιμή που καλούνται να πληρώσουν ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα, συμπεριλαμβανομένων των νόμιμων φόρων και κάθε άλλης πρόσθετης χρέωσης (π.χ. μεταφορικών εξόδων)
  5. Να βεβαιώνονται ότι το ηλεκτρονικό κατάστημα διαθέτει σύστημα ασφαλούς πληρωμής («λουκετάκι» στο κάτω μέρος της σελίδας και διεύθυνση που ξεκινά με https://) πριν προχωρήσουν σε συναλλαγή μέσω υπηρεσίας μεταφοράς χρημάτων.

Ποια «φυσικά» καταστήματα συμμετέχουν

Πρωτοπόροι θα είναι για μία ακόμα φορά οι τεχνολογικοί κολοσσοί, που θα… βάλουν πλάτη στα καταστήματα τεχνολογίας, έτσι ώστε να ρίξουν θεαματικά τις τιμές της λιανικής, για να προσελκύσουν όσο το δυνατόν περισσότερους πελάτες.

Παρότι διανύουμε χαλεπούς καιρούς, η προσέλευση των καταναλωτών στα μαγαζιά που συμμετέχουν στις μεγάλες εκπτώσεις, έχει αυξητική τάση. Ταμπλέτες, φορητοί υπολογιστές και φυσικά πρώτα και καλύτερα τα κινητά τηλέφωνα, αναμένεται να έχουν την τιμητική τους και φέτος και να τραβήξουν τα βλέμματα, το ενδιαφέρον κι εν κατακλείδι τα χρήματα των καταναλωτών.

Όπως προέκυψε από δειγματοληπτική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην Black Friday σημειώθηκε άνοδος των πωλήσεων, ενώ «εκτοξεύτηκαν» και οι αγορές μέσω διαδικτύου.

Οι καταναλωτές πρέπει να είναι προσεκτικοί ώστε να μην πέσουν στις «παγίδες» των προσφορών και αγοράσουν άχρηστα ή κακής ποιότητας προϊόντα μόνο και μόνο επειδή η έκπτωση σε σχέση με την αρχική τιμή μπορεί να είναι πολύ μεγάλη. Επίσης, καλό είναι να έχουν αποφασίσει από πριν τι θέλουν να αγοράσουν ώστε να μην χάσουν πολύτιμο χρόνο και δεν καταφέρουν να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες που θα προσφέρει η αγορά.

«Oι καταναλωτές φάνηκαν να ευχαριστήθηκαν τις στοχευμένες αγορές τους κυρίως στα ηλεκτρονικά είδη, με αποτέλεσμα η «Mαύρη Παρασκευή» να εξελιχθεί σε «άσπρη μέρα» για τα ταμεία κυρίως των μεγάλων και ισχυρών της αγοράς, αλλά και όσων μικρομεσαίων είχαν γεμάτα ράφια και γενναίες προσφορές», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Βασίλης Κορκίδης σχολιάζοντας την εμπορική κίνηση της περσινής Black Friday.

Κύκλοι της αγοράς υποστηρίζουν ότι την περίοδο εκείνη, μια καλά οργανωμένη αλυσίδα μπορεί να πραγματοποιήσει μέχρι και το 10% του τζίρου της. Οι εκτιμήσεις για το 2017 έκαναν λόγο για σημαντική αύξηση του τζίρου των καταστημάτων, σε ποσοστό πάνω από 40%, σε σχέση με την αντίστοιχη ημέρα του 2016, όταν ουσιαστικά είχε εφαρμοστεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα ο θεσμός της Black Friday.

 

Πηγή

Leave a comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *